bato-adv
کد خبر: ۴۲۴۹۶

فیگارو> ترور المبحوح،پیام اسراییل به ایران است!

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۸۸


دبیر سرویس بین‌الملل روزنامه فیگارو چاپ پاریس در تحلیلی کوتاه بر آنست که هدف اسراییل از ترور المبحوح نشانه‌گرفتن هدف دیگری به نام ایران است.

پی‌یر روسلین در این یادداشت کوتاه ضمن ارائه استدلالاتی آورده است:تروریکی از رهبران حماس در اتاقش در یکی از هتل‌های دبی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.اما سوالی که در اینجا مطرح می‌گردد،‌آنست چرا موساد برای ترور یک شخص به یک گروه کماندویی متشکل از 27 نفر نیاز دارد که به گفته پلیس دبی هم‌اکنون نیز در اسراییل به سر می‌برند؟

چرا این گروه اجازه فیلمبرداری از خود را داده‌اند؟ اینها سوالاتی است که در ارتباط به نحوه ترور المبحوح به ذهن متبادر می‌گردد آن‌هم در حالی که تاریخ ترور وی به 19 ژانویه باز می‌گردد.

روزنامه فایینشال تایمز در تحلیلی درباره ترور المبحوح پاسخی برای این فرضیات می‌آورد:این عملیات با چنین وسعتی، بدون شک دربرگیرنده و توجیه‌کننده حضور تعداد بیشتری از بازیگران منطقه‌ای است که در آینده مورد هدف قرار می‌گیرند.

به عبارتی موساد با این عملیات قصد داشت پیام روشنی را برای ایران ارسال کند:اینکه دوبی، پایگاه اقتصادی و نبض تجارت ایرانیان، دیگر نمی‌تواند پایگاه مطمئنی برای ایران باشد، چرا که اسراییل از چندی پیش جنگی را علیه این کشور و متحدانش در منطقه آغاز کرده است.

و در نهایت پی‌یر روسلین می‌نویسد:آینده مشخص خواهد کرد که این فرضیه تا چه میزا نصحت خواهد داشت.

برچسب ها: حماس فیگارو
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
هم اکنون دیگران میخوانند